Intensiivinen kuntoutusvalmennus 3 kk – 30 kertaa – vain 725 eur

Onko sinulla pitkittymässä oleva vaiva, joka rajoittaa elämääsi ja haluat päästä takaisin kuntoon? Oletko ollut vast’ikään leikkauksessa ja haluat kropan toimivaksi ja kunnolla töihin? Siintävätkö kesän harrastukset mielessä, mutta treeni ei vielä luonnistu? Liikuntafysion 3 kk:n intensiivinen kuntoutusvalmennus saattaa olla ratkaisu ongelmaasi.

Intensiivinen 3 kk:n kuntoutusvalmennus sisältää yhteensä 30 käyntiä:

• Ensikäynti – tilanteen alkukartoitus (yksilökäynti)
  • Yksilöllisen kuntoutusohjelman harjoitteiden läpikäynti (yksilökäynti)
  • Harjoittelu yksilöllisen ohjelman mukaan max 3 hengen pienryhmässä x 7
  • Väliarvio = edistymisen seuranta ja kuntoutusohjelman täsmäys (yksilökäynti)
  • 20 treenikertaa 2 kk:n aikana yksilöllisen ohjelman mukaan kuntoutusryhmässä (max 6 henkeä) fysioterapeutin ohjaamana.
  • Loppuarvio ja jatkosuunnitelma (yksilökäynti)

Hintaa tälle kattavalle kokonaisuudelle tulee vain 725 euroa eli alle 25 euroa/kerta. Varaa aika ensikäynnille numerosta 010 581 8280 ja kerro, että kyse olisi intensiivikuntoutuksesta.

Soita 010 581 8280 ja varaa ensikäynti

Intensiivikuntoutus antaa hyvän pohjan toimintakyvyn turvalliselle palauttamiselle ja ylläpitämiselle. Jakson jälkeen voit jatkaa harjoittelua omatoimisesti fysioterapeuttisi jatko-ohjeilla tai voit siirtyä Liikuntafysion tavoitteelliseen yksilövalmennukseen (personal trainingiin).

***

Mitä sanovatkaan Käypä hoito-suositukset intensiivisestä kuntoutuksesta? Alla muutamia esimerkkejä. Olemme saaneet näiden lisäksi hyviä tuloksia mm. polven eturistisidevamman kuntoutuksessa.

Alaselkäkipu

• Pitkittyvän selkäkivun hoidossa on hyötyä yleiskuntoa ja lihasvoimaa parantavasta aktiivisesta terapeuttisesta harjoittelusta.
  • Kroonisessa (kesto yli kolme kuukautta) selkäkivussa intensiivisellä moniammatillisella kuntoutuksella voidaan vähentää kipua ja parantaa toimintakykyä. Asteittain lisääntyvä ohjattu terapeuttinen harjoittelu lisää toimintakykyä ja vähentää kipua. Yhdistämällä harjoittelu kognitiivis-behavioraalisiin menetelmiin voidaan vähentää sairauslomapäiviä.
  • Välilevytyräleikkauksen jälkeen 4–6 viikon sisällä aloitettava aktiivinen ja intensiivinen terapeuttinen harjoittelu vähentää kipua ja parantaa toimintakykyä eikä lisää uusintaleikkauksia.
  • Selkäydinkanavan ahtauman leikkauksen jälkeen intensiivikuntoutuksesta voi olla hyötyä omatoimiseen harjoitteluun verrattuna.
  • Välilevyrappeumassa ja epävakaudessa intensiivinen kuntoutus antaa yhtä hyvän tuloksen kuin luudutusleikkaus.

Olkapään jännevaivat

• Rappeumaperäisissa jännevaivoissa tärkein hoito on fysioterapeutin ohjaama terapeuttinen harjoittelu.
  • Fysioterapeutin ohjaama ja valvoma harjoitteluterapia on tehokas hoitomuoto olkapään pinnepotilailla.
  • Terapeuttisen harjoittelun tavoitteena on pehmytkudosten paranemisprosessin edesauttaminen, mahdollisen tulehduksen ja kivun lievitys, olkapään, lavan ja keskivartalon lihasvoimien, asennon ja hallinnan parantaminen sekä olkanivelen normaalin liikkuvuuden palauttaminen.
  • Kuntoutukseen pitää panostaa jo ennen leikkausta, koska hyvä lihaskunto ja liikkuvuus ennen leikkausta edistävät toipumista.
  • Leikkauksen jälkeisen kuntoutuksen tavoitteena on palauttaa olkapään toimintakyky, liikelaajuus ja lihasvoima vaarantamatta korjatun jänteen paranemista.

Polvi- ja lonkkanivelrikko

• Polven ja lonkan nivelrikossa terapeuttinen harjoittelu voidaan toteuttaa yksilöllisesti tai ryhmissä fysioterapeutin vastaanotolla, allasharjoitteluna, kuntosalilla tai potilaan lähiympäristössä.
  • Terapeuttinen harjoittelu voidaan jakaa:
    • liikkuvuusharjoitteluun (nivelten liikkuvuusharjoitukset, lihasvenytykset) katso videoita polvinivelrikon liikkuvuus- ja venyttelyharjoitteista ja lonkkanivelrikon liikkuvuus- ja venyttelyharjoitteista.
    • lihasvoimaharjoitteluun
    • aerobiseen harjoitteluun.
  • Tasapaino- ja koordinaatioharjoittelu voidaan liittää osaksi terapeuttista harjoittelua.
  • Potilasta rohkaistaan harjoittelemaan säännöllisesti terapiajakson aikana ja sen jälkeen.
  • Optimaalista harjoittelun muotoa tai annostelua ei tiedetä.
    • Erään arvion mukaan harjoittelu kolme kertaa viikossa, puoli tuntia kerrallaan, vähintään kolmen kuukauden ajan on tehokasta
    • Katsauksen perusteella on arvioitu, että niillä polvinivelrikkopotilailla, joilla harjoituskertoja on vähintään 12, kipu vähenee enemmän ja toimintakyky kohenee enemmän kuin niillä, joilla harjoituksia on alle 12 kertaa.
  • Maalla tapahtuva (erotukseksi vedessä tapahtuvasta harjoittelusta) lihasvoimaharjoittelu ja aerobinen harjoittelu vähentävät kipua ja parantavat toimintakykyä polvinivelrikossa.
  • Maalla tapahtuva terapeuttinen harjoittelu ilmeisesti vähentää kipua ja ilmeisesti parantaa toimintakykyä lonkkanivelrikossa.
  • Ohjattu harjoittelu vedessä parantaa nivelrikkopotilaan toimintakykyä, elämänlaatua ja vähentää kipua lyhytaikaisesti.

, , ,