VERKKOAJANVARAUS PILATES-  JA KEHONHUOLTOTUNNEILLE

RYHMÄTUNTIEN VIIKKORUNKO
TUNTIKUVAUKSET JA PILATESTUNTIEN TASOT
OHJEET VERKKOAJANVARAUKSEN KÄYTTÖÖN
VARAA RYHMÄAIKASI KALENTERISTA
RYHMÄTUNTIEN VIIKKORUNKO

KESÄ-HEINÄKUU 2020

Tuntiaikataulu on voimassa 1.6–31.7.2020. Löydät toteutettavat tunnit aina myös verkkoajanvarauskalenteristamme.

Maanantai

  • klo 16:45–17:45 Pilates alkeet
  • klo 18:00–19:00 Pilates perustaso
  • klo 19:15–20:15 ETÄpilates perus- ja keskitaso (videovälitteinen tunti)

Keskiviikko

  • klo 18:00–19:00 Pilates perustaso
  • klo 19:15–20:15 Laitepilates

Torstai

  • klo 18:30–19:30 ETÄpilates alkeet (videovälitteinen tunti)

SYKSY 2020

Tuntiaikataulu on voimassa 1.8–21.12.2020. Löydät toteutettavat tunnit aina myös verkkoajanvarauskalenteristamme.

Maanantai

  • klo 11:00–11:45 Äiti-vauva pilates (Mervi) (17.8 alkaen)
  • klo 16:45–17:45 Pilates alkeet (Kati)
  • klo 18:00–19:00 Pilates perustaso (Kati)
  • klo 19:15–20:15 Pilates keskitaso (Kati)

Keskiviikko

  • klo 18:00–19:00 Pilates perustaso (Satu)
  • klo 19:15–20:15 Laitepilates (Kati/Satu)

Torstai

  • klo 17:15–18:15 Laitepilates alkeet (Kati)
  • klo 18:30–19:30 ETÄpilates perustaso (videovälitteinen tunti) (Kati/Mervi)
  • klo 19:35–20:35 Pilates alkeet (Mervi)

SEURAAVAT PILATES ALKEISKURSSIT

  • la 15.8 klo 15:00–16:00

Lue lisää täällä.

SEURAAVAT LAITEPILATES STARTTIKURSSIT

  • la 5.9 klo 12:30–14:30

Lue lisää täällä.

LANTIONPOHJAN HARJOITUKSEN HALTUUN -KURSSI

  • Seuraava kurssi vielä auki!

Lue lisää täällä.

TUNTIKUVAUKSET JA PILATESTUNTIEN TASOT

TUNTIKUVAUKSET (aakkosjärjestyksessä mattopilateksen jälkeen)

Mattopilates 

Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä kehonhallintamenetelmä, jossa tähdätään kehon kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Tunnilla keskitytään tekemään liikkeet omaa kehoa tarkoituksenmukaisesti käyttäen: aktivoidaan tukilihakset mukaan liikkeisiin, opitaan hallitsemaan selkärangan keskiasentoa ja kytketään hengitys liikkeiden tekemiseen. Pilatesharjoittelua ohjaavat pilateksen kuusi pääperiaatetta – hallinta, keskittyminen, keskustan käyttö, hengitys, täsmällisyys ja liikkeen virtaus –  jotka tähtäävät siihen, että pilatesta harjoittavan henkilön keho oppisi työskentelemään taloudellisesti, sulavasti ja tarkoituksenmukaisesti niin pilatestunnilla, muissa liikuntaharrastuksissa kuin arjessakin joka päivä ja joka hetki. Pilatestunti on rauhallinen tunti, ja tasosta riippuen kevyt, rankka tai jotakin siltä väliltä. Ohjaaja antaa tarvittaessa vaihtoehtoja liikkeiden suorittamiseen. Lue lisää pilateksesta tästä.

Pilatestuntien tasot:

  • Pilates alkeet: aloittelijoille rauhallisesti etenevä tunti
  • Pilates perustaso: alkeet-tason hallitseville
  • Pilates keskitaso: pilatesta harrastaneille
  • Pilates jatko: edistyneiden harjoitustunti, joka on tarkoitettu jo pidempään harrastaneille

Laitepilates 

Laitepilatestunnit ovat pilatestunteja, joilla hyödynnetään pilateslaitteita, meillä erityisesti Cadillac-tornia. Cadillac-tornin jouset tarjoavat vastusta ja lisäävät haastetta, auttavat liikkeissä, tukevat kehoa tai ohjaavat liikeratoja riippuen jousien käyttötavasta. Laitepilates tarjoaa uusia mahdollisuuksia ja haasteita pilatesharjoitteluun.

Laitepilatesryhmätunneille osallistuminen edellyttää, että olet käynyt pilateksessa aikaisemmin joko mattopilateryhmätunneilla tai yksityistunneilla, jotta tunnet pilateksen perusasiat. Hyvä idea on aloittaa laitepilatesharjoittelu Laitepilates starttikurssilla, jossa pääsee tutustumaan pilateslaitteisiin ja saa eväät laitteiden kanssa harjoitteluun. Järjestämme starttikursseja kuukauden-parin välein.

Lue lisää pilateksesta tästä.

Pilates venyttely

Pilates venyttely -tunnin tavoitteena on lisätä selkärangan ja muiden nivelten liikkuvuutta ja lihasten elastisuutta sekä rauhoittaa mieltä. Tunti sisältää lyhyen rauhallisen alkulämmittelyn, jonka jälkeen tehdään venyttely- ja liikkuvuusharjoituksia. Tunnin päätteeksi tehdään rentoutusharjoitus tai tietoisen läsnäolon harjoitus. Tunti etenee rauhallisesti, jolloin jokaisella on aikaa keskittyä liikkeen huolelliseen tekemiseen omaa kehoa kuunnellen. Tunti sopii kaikentasoisille pilateksen harrastajille.

Äiti-vauva-pilates 

Tunti on tarkoitettu pienten vauvojen äideille. Tunnille voi tulla synnytyksen jälkitarkastuksen jälkeen, jos kaikki on kunnossa. Vauva on tuolloin noin kuuden viikon ikäinen. Ryhmään voi osallistua niin kauan, kun vauva on noin 11 – 12 kuukauden ikäinen. Äiti-vauva-pilates on mattopilatesta, jossa keskitytään erityisesti äidin lantionpohjan lihasten ja muiden keskivartalon syvien tukilihasten harjoittamiseen sekä yläselän lihasten vahvistamiseen, jotta ryhti säilyisi ja äiti jaksaa kannatella vauvaa. Tunti on äidin harjoitus, jossa vauvat nautiskelevat tai nukkuvat omilla huovillaan. Tarvittaessa äiti voi syöttää ja sylitellä vauvaa. Ota mukaan vauvalle oma alusta. Äiti voi tulla tunnille myös ilman vauvaa. Huom! Tunnin hinta edullisempi kuin muiden pilatestuntien, koska se on 45 minuutin mittainen. Tunnin kertamaksu on 15,00 €;  5 kerran sarjakortti 70,00 € ja 10 kerran sarjakortti 130,00 €.

OHJEET VERKKOAJANVARAUKSEN KÄYTTÖÖN
  1. Klikkaa Kirjaudu sisään -linkkiä
  2. Jos olet uusi käyttäjä, luo ensin uusi käyttäjätunnus (”Luo uusi käyttäjätunnus”).
  3. Jos olet jo rekisteröitynyt, kirjaudu sisään aiemmin luomillasi tunnuksilla.
  4. Sisäänkirjautuneena voit varata ajan klikkaamalla haluamaasi tuntia tai muuttaa ajanvaraustasi.
  5. Näin varaat tunnin:
    1. Valitse kalenterista tunti, jonka haluat varata ja klikkaa sitä. Suluissa oleva numero näyttää, kuinka monta osallistujaa tunnille otetaan yhteensä. Mikäli tunti on vinoraidallisella pohjalla, se on täynnä. Tällöin voit ilmoittautua jonoon.
    2. Valitse ”Uusi ajanvaraus”.
    3. Täytä nimesi. Lisätietoja ohjaajalle -kenttään voit halutessasi kirjoittaa viestin ohjaajalle.
    4. Laita täppä ruutuun ”Lähetä sähköposti”, jos haluat sähköpostiisi kuittauksen varauksestasi.
    5. Mikäli haluat varata paikkasi samalle tunnille (sama viikonpäivä ja kellonaika) useammalle viikolle (esimerkiksi seuraavan kuukauden tunneille tai koko kauden tunneille), valitse ”Toista” -kohdasta … -painike ja laita täppä niiden päivien kohdalle, joille haluat varata tunnin.
  6. Mikäli joudut perumaan osallistumisesi, voit tehdä sen maksutta 6 tuntia ennen päivä- tai iltatunnin alkamista ja 12 tuntia ennen aamu- tai lounastunnin (aamu- ja lounastunti alkaa aikavälillä klo 7:00 – 12:00) alkamista. Peruminen tapahtuu siten, että kirjaudut sisään ja valitset sen tunnin, jonka haluat perua. Klikkaa nimesi kohdalla olevan rivin viimeistä kuvaketta (”kynä ja muistio”). Valitse ”Poista ajanvaraus”.  Mikäli et peru tuntia ajoissa tai et saavu tunnille, jolle olit ilmoittautunut, perimme yhden tunnin hinnan, joka veloitetaan kertamaksuna tai vähentämällä sarjakortista yksi käynti. Huom! Perumisehto koskee yllä mainittuja normaaleja ryhmätuntejamme. Yksittäisten tapahtumien ja kurssien peruutusehdot poikkeavat tästä. Poikkeavat peruutusehdot on mainittu ajanvarauskalenterissa tapahtuman tai kurssin kohdalla. Perumisehto koskee myös jonopaikkaa, mikäli ryhmästä on vapautunut paikka jonopaikalla olijalle. Muista siis perua myös jonopaikkasi, jos et pääse tunnille.

Pilateskalenterin kautta varataan paikka ryhmätunnille. Mikäli haluat varata yksilöajan, varaa aikasi osoitteessa www.liikuntafysio.fi/ajanvaraus tai ota yhteyttä Kati Kauravaaraan (010 581 8283). Varatessasi yksilöaikaa huomaathan, että Kati Kauravaara ohjaa matto- ja laitepilatesta ja Satu Huttunen sekä Mervi van Veldhoven  mattopilatesta. Pilateksen yksilö- ja duo-ohjauksissa peruutusehto on sama kuin fysioterapiassa eli peruminen tulee tehdä 24 tuntia ennen varattua aikaa. Muutoin käynti veloitetaan.

Valikko