UUTTA! Tukea oireiden kanssa elämiseen -ryhmä aloittaa 19.11.

Pelkäätkö tuki- ja liikuntaelimistön oireita? Estääkö kipu sinua tekemästä sellaisia asioita, joita haluaisit tehdä? Tervetuloa Tukea oireiden kanssa elämiseen -kurssille!

Kurssilla keskitytään niihin mielen sisäisiin, psykologisiin tekijöihin, jotka vaikuttavat oirekäyttäytymiseen ja jotka usein vaikuttavat kuntoumisprosessissa. Kurssi auttaa löytämään itselleen sopivia, joustavia ja yksilöllisiä strategioita oireiden kanssa elämiseen. Huomaathan kuitenkin, että kurssi ei ole kuntoutusta eikä terveydenhuoltoa. Suosittelemme tuki- ja liikuntaelinvaivoihin lisäksi fysioterapiaa ja terapeuttista harjoittelua fysioterapeutin ohjaamana.

Kurssilla hyödynnetään hyväksymis- ja omistautumisterapian käytännönläheisiä ja konkreettisia työkaluja, jotka tukevat motivaatiota ja sitoutumista kuntoutumiseen ja joiden avulla käsitellään oireisiin liittyviä ajattelu- ja tunnereaktioita sekä kuntoutumisen psykologisia esteitä. Työskentely on aktiivista ja tavoitteellista, mutta ryhmän osallistujana määrittelet itse omat tavoitteesi. Kurssilla ei pelkästään jaeta tietoa ja keskustella, vaan kurssi sisältää myös erilaisia harjoituksia, joita voit hyödyntää myöhemmin myös itsenäisesti. Työskentelyn aikana opetellaan uusia taitoja, kuten esimerkiksi kykyä tunnistaa ajatusten, tunteiden ja tuntemusten vaikutusta omaan toimintaan; taitoa tulla tietoiseksi omasta automaattisesta tavasta ajatella, taitoa irrottautua ajatusten, tunteiden ja tuntemusten vaikutuksesta käyttäytymiseen sekä joustavaa ja hyväksyvää suhtautumista oireisiin ja omaan itseen. Nämä kaikki taidot auttavat eteenpäin omassa tilanteessasi ja edistävät hyvinvointiasi.

Lue lisää hyväksymis- ja omistautumisterapian työkaluista ja niiden käytöstä esimerkiksi kivun kanssa toimeen tulemisen opettelemisessa täällä.

Lämpimästi tervetuloa mukaan tavoittelemaan psykologista joustavuutta!

Kohderyhmä
Kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka kaipaavat tukea tuki- ja liikuntaelimistön oireiden, kuten kivun kanssa toimeen tulemiseen. Kaikki ovat tervetulleita.

Kurssin ajankohta
Tiistaisin 19.11.–10.12.2019 klo 18:00–19:30 (ensimmäisellä kerralla klo 18:00–20:00). Kurssin tapaamiskerrat ovat seuraavat:

• ti 19.11 klo 18:00–20:00 (2 t)
  • ti 26.11 klo 18:00–20:00 (1,5 t)
  • ti 3.12 klo 18:00–19:30 (1,5 t)
  • ti 10.12 klo 18:00–19:30 (1,5 t)

Kurssipaikka
Liikuntafysio Sellon pilatessali, Leppävaarankatu 9 c, 4. krs, Espoo.

Kurssin hinta
Kurssi järjestetään nyt ensimmäistä kertaa, ja pilottikurssi on normaalihintaa edullisempi. Kurssin osallistujien toivotaan antavan palautetta kurssin kehittämiseksi. Pilottikurssin hinta on 99,00 €/osallistuja (sis. alv 24 %). Kurssihinta maksetaan paikan päällä ensimmäisellä tapaamiskerralla. Voit maksaa kurssin pankki- tai luottokortilla, käteisellä tai Sello-lahjakortilla.

Ilmoittautuminen ja peruutusehdot
Mukaan mahtuu enintään 12 osallistujaa. Ilmoittautuminen on sitova. Kurssin voi peruuttaa maksutta viimeistään 4.11.2018. Viimeisen kahden viikon aikana tulleista peruutuksista peritään koko kurssihinta. Kurssi toteutetaan, mikäli minimiosallistujamäärä (6) täyttyy.

Kurssille ilmoittaudutaan sähköisen ilmoittautumislomakkeen kautta.

Ohjaajan esittely
Tukea oireiden kanssa elämiseen -kurssin ohjaajana toimii LitT Kati Kauravaara, joka on perehtynyt hyväksymis- ja omistautumisterapian työkaluihin ja kouluttaa ammattilaisia työkalujen käyttämiseen. Lue Katin esittely täältä!

Lisätiedot
Kati Kauravaara: puh. 010 5818283 ja sähköposti: kati.kauravaara@liikuntafysio.fi

, , ,